Última hora

Carta enviada al Periódico de Catalunya

El conseller Saura amb les seves declaracions d’ahir va donar un altre pas cap a summun de la hipocresia barata

Segons El Periodico de Catalunya del dia 16-11-08:

saura-bany-dimatge“El conseller d’Interior, Joan Saura, ha anunciat avui que el seu departament elaborarà durant el primer semestre del pròxim any un estudi sobre la situació de les víctimes greus d’accidents de tràfic per a impulsar mesures concretes que contribueixin a la seva reinserció social i laboral.

El conseller ha efectuat aquest anunci durant un acte celebrat a Barcelona amb motiu del Dia Mundial de les Víctimes d’Accidents de Tràfic, que a instàncies de l’ONU es commemora el tercer diumenge de cada mes de novembre.

Saura ha subratllat la importància del seu compromís, ja que, segons ha assenyalat, es tracta del primer estudi que s’efectuarà a Espanya per a impulsar mesures que ajudin a contribuir a la reinserció social i laboral dels ferits greus d’accidents de tràfic.”

.

No he pogut evitar la INDIGNACIÓ quan he llegit aquest article. Em pregunto com es pot tenir tan POCA VERGONYA de voler-se donar un bany d’imatge aparentant que és un polític que es preocupa per la reinserció social i laboral de víctimes greus d’accidents tenint el meu cas a sobre de la taula del seu despatx.

.

Em dic Evaristo Camacho i soc Mosso d’Esquadra. Per causa d’un ACCIDENT DE MOTO anant de casa a la central de Sabadell a treballar, fa dos anys i mig, em van haver d’amputar el braç esquerre. A partir d’aquí, en derivar la meva situació després de la meva rehabilitació en una INCAPACITAT permanent total van començar les negatives del departament d’Interior del senyor Saura a voler-me donar una plaça de segona activitat adaptada a la meva discapacitat, tot i que la llei de mossos permet que aquest llocs especials de treball puguin ser inclús en un altre cos de la Generalitat.

.

Em van dir que calia esperar un decret de segones activitats i que fins llavors no podien fer res, però això no és cert. El Sr. Saura té damunt la taula sentències, que el departament ha recorregut, que li diuen que podria aplicar mentrestant altres reglaments per analogia administrativa, aquesta és també l’opinió del Síndic de Greuges en les seves recomanacions, I QUE S’ESTAN VULNERANT ARTICLES DE LA CONSTITUCIÓ ESPANYOLA. Per cert, una de les sentències fa seva la recomanació del Síndic.

.

Sempre s’ha negat a la meva reinserció laboral i m’ha deixat a casa abandonat. CONTINUU EN ACTIU AL COS, però se’m va donar de baixa a la Seguretat Social fins a nova ordre i aquí estic, ESPERANT.

.

Al maig de 2007, el Parlament de Catalunya, amb una moció, VA ORDENAR AL GOVERN que mentre es duia a terme la negociació sobre un proper decret de segona activitat s’apliquessin mesures transitòries. Per mi va ser una gran alegria, se’m queia la casa a sobre, tenia la il·lusió de que el Departament d’Interior se’n recordés de mi i em reubiqués mentrestant en algun lloc adaptat on em pogués sentir útil.

.

Un any i mig després el Sr. Saura no ha aplicat NI UNA SOLA mesura transitòria. Ha passat olímpicament del Parlament. Però és que, per acabar-ho d’adobar, ICV-EUA, PSC i ERC van votar a la Comissió de Justícia i Dret, a instàncies de CIU, que les dites mesures sí que s’havien dut a terme. Jo hi era allà aquell dia, AL·LUCINAT, amb l’Associació de Mossos amb Discapacitat, i van votar en la meva cara que aplicaven mesures quan resulta que porto any i mig a casa meva esperant, QUAN LI VAIG SOL·LICITAR PER ESCRIT I LA RESPOSTA VA SER NEGATIVA.

.

És aquest l’exemple que ens vol fer veure el Sr. Saura quan parla de reinserció laboral i social, quan resulta que en el seu propi cos de policia té gent discriminada i marginada?

.

Ara diu que va arribar a un acord amb els sindicats i que en breu tindrem un decret que solucionarà aquesta situació. Però el que no explica el Sr. Saura és que en l’esborrany d’aquest decret el que pretén és EXPULSAR-ME del cos de Mossos d’Esquadra. Em podria donar una feina adaptada perfectament en segones activitats, fent tasques complementàries d’administratiu al cos per exemple. A efectes legals seria com si em donés una altra professió.

.

En canvi, el que probablement passarà és que m’acabarà donant feina fora del cos, expulsant-me, sota l’amenaça de jubilar-me forçosament si no l’accepto.

.

Aquest és el tarannà del Sr. Saura, sóc una víctima greu d’accident de tràfic, membre del cos de Mossos d’Esquadra, com les que ell diu recolzar, i m’ha negat el poder reincorporar-me en feines complementàries, així com tampoc ha impulsat per a mi durant més d’any i mig cap mesura concreta que contribueixi a la meva reinserció social i laboral mentre s’aprovés un decret, malgrat li va ordenar el Parlament.

.

Així tracta els discapacitats aquest bon home. I després es va donant banys d’imatge.

.

Repeteixo, ÉS INDIGNANT.

.

Evaristo Camacho

Membre d’AIL-MED

Anuncis
About AILMED (434 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions en segones activitats dintre del cos.

3 Comments on Carta enviada al Periódico de Catalunya

  1. PLAS, PLAS, PLAS, PLAS… Evaristo, OLE TUS WEBS! espero que ho publiquin a Cartes al director.

    Eduard Pascual
    http://codex10.blogspot.com/

    M'agrada

  2. Cuatro letras para solidarizarme con todos aquellos miembros dels mossos, que por una razón u otra puedan verse al igual que Evaristo, animo Evaristo, tu lucha no será en vano, espero que tus compañeros también se solidaricen, mañana les puede tocar a cualquiera de ellos…SUERTE

    M'agrada

  3. Evaristo, al Saura és clar que la roba de Conseller li va massa grand, no podem esperar que sigui solidari amb les causes justes, tot hi que m’agradaria di-te que si.
    Sr. Conseller si llegueix aquestes ratlles, sigui savi i respectuós amb els que honrosament fan tasques força més arriscades que Vostè, ells si que es miren amb orgull i lluitan la feina que fan, potser Vostè encara està a temps d’aprendre permeten-se a SÍ mateix aprendre dels que Sí que sabem vetllar pels altres. L’Evaristo i altres propers son un bon exemple…

    M'agrada

Deixa un comentari

