Última hora

Carta del lector publicada avui a El Periódico

el-periodico

La suposada reinserció de les víctimes d’accidentsnoticies

Evaristo Camacho Pizarro

el-periodico-23-11-081Segons vaig llegir a EL PERIÓDICO, el conseller d’Interior, Joan Saura, elaborarà un estudi sobre la situació de les víctimes greus d’accidents de trànsit per impulsar mesures concretes que contribueixin a la seva reinserció social i laboral. ¿Com és capaç de donar-se un bany d’imatge aparentant una preocupació per la reinserció social i laboral de víctimes greus d’accidents tenint el meu cas a sobre la taula del seu despatx? Sóc agent dels Mossos d’Esquadra i, a causa d’un accident de moto que vaig tenir el 2006, anant de casa meva a la comissaria central de Sabadell a treballar, em van haver d’amputar el braç esquerre. A partir de llavors, i al derivar el període de rehabilitació en una incapacitat total permanent, van començar les negatives del Departament d’Interior que dirigeix el senyor Saura a donar-me una plaça de segona activitat adaptada a la meva discapacitat, tot i que la normativa dels mossos permet que aquests llocs de treball especials es puguin ocupar, fins i tot, en altres cossos de la Generalitat.

Interior sempre ha rebutjat la meva reinserció laboral. Continuo en el cos policial, però se’m va donar de baixa a la Seguretat Social fins a nova ordre. I aquí estic, esperant que algú es digni a prendre alguna mesura. Saura diu que ha arribat a un acord amb els sindicats i que aviat hi haurà un decret que solucionarà aquestes situacions. Però el que no explica Saura és que l’esborrany del decret preveu expulsar-me dels Mossos, malgrat que jo podria fer feines complementàries d’administratiu. Aquest és el tarannà del conseller per a la reinserció social i laboral de les víctimes greus d’accidents de trànsit.

Anuncis
About AILMED (437 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions en segones activitats dintre del cos.

Deixa un comentari

