Última hora

Jo ja he arriscat 112 vegades la meva vida

Aquests dies mentre em recupero a casa de les lesions del tret rebut el 25 de Febrer d’aquest any al c/Aragó 429 he pogut valorar la publicitat televisiva del telèfon d’emergències. Sobre tot quant surt la imatge d’una mossa d’esquadra i comenta una veu en off: “arriscaria 112 vegades la seva vida per protegir-te” .

Disculpin si encara no m’he presentat em dic Ferran i sóc caporal de la Comissaria del Eixample. No sé concretament per qui serà llegida aquesta carta. A la persona a qui la he confiada m’ha comentat que podria ser llegida per els màxims representants del departament d’Interior a més dels representants dels respectius sindicats.

Els vull explicar que el 25 de Febrer allò que era una queixa veïnal del c/ Aragó 429 es va convertir en un robatori amb violència amb arma de foc. La qual cosa vaig poder entendre quan intentava no perdre la consciència tirat al terra després de rebre un tret completament inesperat.

Per mi el més greu va ser l’espera angoixant de comprovar si els delinqüents acabaven de rematar-nos al terra o iniciaven la fugida. Sortosament va ser la segona opció la que ens va salvar la vida.

Sé que vostès tenen tasques més importants que llegir les tristes memòries d’un mosso d’esquadra dedicat a la seguretat ciutadana en una de les Comissaries de Catalunya on hi han més incidents policials, però el que pretenc explicar és que en qualsevol incident amb una total o aparent manca de perillositat es pot convertir en un incident mortal.

Fins el dia que no ens donin material d’autoprotecció el mosso que sigui comissionat a qualsevol incident com per exemple una molèstia veïnal , aquell mosso, està arriscant per 112ena vegada la vida.

Hores d’ara sé que molts de vostès s’han instruït per tal d’escollir una de les armilles candidates a ser l’armilla de dotació personal dels agents de seguretat ciutadana que patrullen diàriament arreu de Catalunya.

La meva intenció amb aquesta carta és explicar què vol un patruller de seguretat ciutadana i la forma que se m’ha acut és amb un exemple.

Si m’ho permeten els hi explicaré el que per a mi seria un servei ideal … m’imagino que el servei de telèfon d’emergències 112 envia un missatge correcte a Sala operativa de coordinació policial i aquesta, donada la perillositat de l’incident, activa diferents patrulles per tal d’afrontar amb seguretat un robatori amb violència amb arma de foc.

Imagino que portem posada l’armilla antibales de dotació personal que ens ha dotat el departament d’Interior.

Imagino que aquesta armilla no me l’haig de treure i posar cada cop que surt un incident amb certa perillositat ja que es tracta d’una armilla còmoda, lleugera de pes i per tant no em molesta durant les 8 o 12 hores seguides de treball ordinari.

Imagino que aconseguim entrar per la part del darrera del habitatge ja que estem avisats del perill de l’incident.

Imagino que aconseguim reduir als presumptes autors ja que entrem per sorpresa.

Imagino que durant la intervenció no marxaré enredera i en cap moment em preguntaré si haig d’arriscar la meva vida entre d’altres coses perquè porto una armilla que em garanteix amb la màxima fiabilitat que amb un tret al pit segurament no em provocarà una mort segura.

Per acabar els hi demano que assumeixen el contingut d’aquesta carta, no com una provocació, sinó com una proposta sincera de millora, amb el respecte degut que mereixen els aquí presents. Esperant que durant aquesta reunió d’avui tindran la màxima cura a l’hora d’escollir un material d’autoprotecció bàsic per la funció policial així com la seva implantació amb la màxima celeritat .

Salutacions cordials.

COMENTARI D’AIL-MED:

El company Ferran, caporal de la Comissaria del Eixample i ferit amb arma de foc en una actuació policial, ens ha demanat que fem difusió d’aquesta carta. Tots recordem la notícia als diaris. La nostra feina és una feina de perill, n’hem de ser conscients, potser hi ha més risc de patir un accident i, fins i tot, d’arribar a assolir una discapacitat. El Departament ha de vetllar per la nostra seguretat i integritat física i psíquica per sobre de tot, veurem què passarà quant a les armilles antibales.

Anuncis
About AILMED (437 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions en segones activitats dintre del cos.

Deixa un comentari

