Última hora

Informe sobre el projecte de llei de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic en relació a la modificació de la Llei 10/1994 de Mossos d’Esquadra

La nostra associació va realitzar un informe que es va entregar a tots els partits al Parlament de Catalunya

A l’Avantprojecte de llei de mesures, el títol IV, anomenat “Mesures administratives en matèria de funció pública”, modifica, entre d’altres, la Llei de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra. Al respecte, la nostra associació va realitzar un informe en relació al projecte de llei de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, que es va entregar a tots els partits al Parlament de Catalunya.

No entenem com matèries que no tenen res a veure amb matèries fiscals i econòmiques es regulen per mitjà d’unes lleis denominades d’acompanyament d’uns pressupostos, sostraient del debat parlamentari qualsevol modificació legislativa. Una ponència permetria un debat molt més ric amb la intervenció d’experts en les diferents matèries que poden aportar una major riquesa i, sobretot, dels afectats per la futura norma.

Hem tingut reunions respecte a l’informe amb el Grup Parlamentari Socialista, de Junts pel Sí, de Partit Popular de Catalunya i de Ciutadans. Estem pendents de tenir-la properament amb els Grups Parlamentaris de Catalunya Sí que es Pot i de la Candidatura d’Unitat Popular – Crida Constituent.

Us oferim l’informe acompanyat de tots els documents adjunts:

informe-llei-acompanyament

Us fem un resum del contingut destacant algunes qüestions:


Modificació de l’Article 20: Cas omís a una sentència més recent del Tribunal de Justícia de la Unió Europea

tjueAmb la modificació de l’Article 20, es modifica que queda eliminada la limitació de l’edat per accedir al cos i per les diferents escales.

Resulta que ja no es vol discriminar per motiu de l’edat, però sí per motiu de discapacitat.

És una mica descabellat voler equiparar l’edat per accedir al cos amb els mateixos paràmetres que regula la Funció Pública, ja que estem en un cos especial que necessita d’unes condicions físiques i psíquiques que no són exigides a altres cossos de l’administració, que no estan en contacte amb l’emergència. A no ser que vulguin que en alguns casos només entrar ja estiguin directament en segona activitat.

Es posa com una de les justificacions una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) respecte a la Policia Local, apostant per eliminar el requisit de l’edat màxima en les convocatòries per a l’accés al treball públic, per considerar que l’establiment d’un límit màxim d’edat pot ser discriminatori si aquest no està suficientment justificat.

Però el problema és que hi ha una sentència més recent del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) de 15 de novembre de 2016 (assumpte C-258/15). En resum, el que diu el Tribunal és que fixar una edat màxima per accedir a l’Ertzaintza no es considera discriminatori per raó de l’edat.

Per tant, en cas d’un cos policial integral autonòmic no és discriminatori posar un límit d’edat per a poder accedir com a funcionari. Així doncs, aquesta modificació legal queda buida de motivació.

S’han assabentat que el TJUE estableix que en cas d’un cos policial integral autonòmic no és discriminatori posar un límit d’edat per a poder accedir com a funcionari?


Modificació de l’article 44: Molt de compte amb facilitar dades mèdiques, es poden utilitzar en contra!

phishingAmb la modificació de l’article 44, es vol afegir “l’obligatorietat” perquè els agents hagin de superar exàmens psicològics i físics periòdics, el Departament d’Interior vol saltar-se el secret professional dels metges i la privacitat de dades mèdiques. Ja ho vam comentar més extensament en un anterior post al que us remetem.

Si tu voluntàriament facilites documents mèdics aquests seran utilitzats i pel que es pot veure no en benefici del funcionari, ja que tot el que facilitis quedarà en un arxiu, per tal motiu molt de compte amb quines dades es faciliten. Què passarà si algú es nega a aportar documents mèdics o es nega a la revisió mèdica? No creiem que la cosa quedi en un no res, per tal motiu molta precaució, no faciliteu informació. En cas de dubte desconfieu.

Aquesta associació sempre ha manifestat que tenim un col·lectiu important de malalties amagades. Es va fer una instrucció amb la qual si portaves un document del metge que digués QUE TENS UNA MALALTIA CRÒNICA podies tenir com a indisposicions més de 30 hores sense pèrdua retributiva. Alguns companys van caure a la trampa, fins i tot aportant diagnòstics mèdics. No és cap xollo, ja que el Departament ja té el que volia: saber qui té una malaltia crònica, i en alguns casos poder fer passar d’ofici a segona activitat al funcionari.

Has dit a l’administració que tens una malaltia crònica per a poder tenir hores d’indisposicions sense pèrdua retributiva? Has picat l’ham. Se t’ha acabat la carrera professional.

Voleu un exemple d’utilització en contra? El teniu a les darreres convocatòries per a cobrir places d’inspector o intendent, on teniu com a causes d’exclusió mèdica precisament les “malalties cròniques”. Als que les hagin manifestat se’ls ha acabat la carrera professional.

També es vol establir la vigilància de la salut d’acord amb el pla de prevenció de riscos laborals que s’estableixi. Però és que resulta que les normes de riscos laborals ja estan en vigor en la Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de Prevención de Riesgos Laborales (BOE 219) i el seu desenvolupament.

Les normes de riscos laborals ja estan en vigor, només es justifica una excepció davant de certes comeses especials. Ho diu el TJUE

El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) (Sala Segona) de 12 de gener de 2006 (assumpte C-132/04), diu clarament que només es justifica una excepció de les normes de riscos laborals davant de certes comeses especials que són policials. Per la resta les normes de riscos laborals ja estan en vigor (vehicles no adequats per tasques policials, armilles caducades, roba no adequada, horaris no adequats, insalubritat de les dependències, etc., etc.).


Modificació de l’article 48: Calaix de sastre per l’administració per tal d’evitar fer-se càrrec d’indemnitzacions per insolvència?

feridesAmb la modificació de l’article 48, de la forma que està redactat l’article sembla evident que el que vol el departament és evitar fer-se càrrec de les corresponents indemnitzacions si el funcionari rep lesions o danys per part de tercers en el cas d’insolvències i manca de capacitat econòmica. Estem totalment en contra de la seva aprovació tal com està redactat, perquè l’únic que es necessita és una pòlissa de responsabilitat civil que es fes càrrec de les indemnitzacions en cas que el condemnat fos insolvent. Ja ho vam comentar més extensament en un anterior post al que us remetem.

Amb aquest article també es volen fer modificacions en relació als permisos, llicències i vacances i també el règim d’absències. Es diu que el que estableixi la normativa general de funció pública només s’aplicarà directament als membres del Cos de Mossos d’Esquadra quan expressament ho disposi la seva normativa específica.

Per un costat es vol adaptar l’edat al que marca funció pública, així com altres aspectes, i en canvi en relació als beneficis que comporten els acords de la mesa general de la funció pública podem quedar exclosos.


Aportació de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya: Només Ciutadans la inclou com a esmena

taula-tercer-sectorFinalment, destaquem l’aportació de la taula d’entitats del tercer sector social de Catalunya a la modificació de la llei 10/1994 de 11 de juliol del cos de mossos d’esquadra, que el GP de Ciutadans ha inclòs com a esmena 25 (d’addició de dos nous aparats a l’article 136). El contingut d’aquesta aportació, sobre mossos d’esquadra amb discapacitat, el teniu en un anterior post al que us remetem.


En conclusió, hi ha modificacions que es volen introduir en la Llei de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra que són retallades de drets. En global, com podeu veure, són bastant lamentables.

Advertisements
About AILMED (416 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions en segones activitats dintre del cos.

1 Comment on Informe sobre el projecte de llei de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic en relació a la modificació de la Llei 10/1994 de Mossos d’Esquadra

  1. Vista l’evolució positiva i comprensió per part de la resta de partits, i els continuats entrebancs provocats pel govern, en relació a la proposta de reglament de segona activitat per als cossos d’emergències (mossos, bombers i policies locals) em temo que aquesta reforma que el govern pretén tirar endavant, el que busca es mantenir l’status quo…

    +GOVERN: “per a què farem un nou reglament de segona activitat per als cossos d’emergència si el de mossos ja funciona? i a més l’acabem ¿¿¿d’adaptar??? a la legislació internacional, apa doncs, que els bombers i pl’s s’hi acullin i així ens estalviem nous tràmits legislatius, i haver de fer més lleis (quan la CDPD és d’aplicació directe) QUÈ ESTEM MOLT OCUPATS AMB ALTRES COSES, i que afecten a tota la ciutadania”…

    O sigui, el missatge què donaran a l’opinió pública per part del…

    +GOVERN: “que aquests (espero no s’atreveixin a dir privilegiats) no molestin amb això de la discapacitat i seguir treballant, que ja ho tenen prou bé”…

    Molt de compte amb aquest govern, què és del mateix color polític que aquells què al començament de la crisi ‘disparaven a matar’ contra els funcionaris, dient que eren uns ¡¡¡privilegiats per tenir feina!!! i que havien de fer un esforç…

    Opinions què van calar i van comportar la suspensió de part del sou, què encara dura, i tot seguit de les retallades de les pagues extres que encara s’han de rectificar.

    ESTIGUEM MOLT VIGILANTS AMB AQUEST GOVERN I LES MANERES ANTISOCIALS QUÈ TÉ A L’HORA DE GOVERNANR-NOS:

    [Ahir una Consellera trobava natural que els ‘seus’ funcionaris es demanessin un dia de d’assumtes personals per anar a donar suport al ex-president quan vagi a declarar… quan durnat anys s’han atrevit a qüestionar-ne l’us que se’n fa dels ap’s (era un argument més per a despretigiar-nos al començament de la crisi) i ara s’atrebeixen a valorar-ne quan és encertat fer-ne ús…POLÍTIC, alhora utilitzant-nos com a claca… jo és que no deixo d’esparverar-me amb aquest govern]

    I el Senador Santiago Vidal (fa messos que ho explica i fins ahir què va trascendir als mitjans, el govern no havia negat les seves afirmacions)… diu sense embuts que “tots els ciutadans estem fitxats”, i altres OBVIETATS, CERTESES i FETS TANGIBLES que amb ús i abús del poder estan fent… i sinó que ens preguntin a nosaltres sobre el tracte què rebem del govern.

    http://www.ara.cat/politica/Santi-Vidal-Govern-dades-fiscals-irregularment_0_1730827111.html

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: