Última hora

Publicada al BOPC la Resolució 458/XI del Parlament de Catalunya, sobre la regulació de la segona activitat de mossos d’esquadra, policies locals, bombers, agents rurals i personal penitenciari

Al BOPC de 4 de novembre de 2016 es va publicar una Proposta de resolució sobre la segona activitat dels mossos d’esquadra, els policies locals i els bombers, per tal de ser votada davant la Comissió d’Interior.

Aquesta Proposta de resolució es va votar el 15-2-17 davant la Comissió d’Interior i va quedar aprovada amb una esmena del Grup Parlamentari de la Candidatura d’Unitat Popular – Crida Constituent.

Vam dir que faríem una sèrie d’observacions i comentaris però, finalment, creiem que no val la pena perquè el text parla per si sol. Ens reservem poder-ho fer en el moment oportú.

Avui la Resolució 458/XI s’ha publicat al BOPC de 27 de febrer de 2017:

 resolucio

“Resolució 458/XI del Parlament de Catalunya, sobre la regulació de la segona activitat de mossos d’esquadra, policies locals, bombers, agents rurals i personal penitenciari

250-00654/11

ADOPCIÓ

Comissió d’Interior, sessió 15, 15.02.2017, DSPC-C 321

La Comissió d’Interior, en la sessió tinguda el dia 15 de febrer de 2017, ha debatut el text de la Proposta de resolució sobre la segona activitat dels mossos d’esquadra, els policies locals i els bombers (tram. 250-00654/11), presentada pel Grup Parlamentari de Ciutadans, el Grup Parlamentari Socialista, el Grup Parlamentari de Catalunya Sí que es Pot i el Grup Parlamentari del Partit Popular de Catalunya, i l’esmena presentada pel Grup Parlamentari de la Candidatura d’Unitat Popular – Crida Constituent (reg. 43412).

Finalment, d’acord amb l’article 165 del Reglament, ha adoptat la següent

Resolució

El Parlament de Catalunya insta el Govern a evitar que en l’aplicació de la regulació de la segona activitat a mossos d’esquadra, policies locals, bombers, agents rurals i personal penitenciari es continuï vulnerant la Convenció internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat, aprovada per Nacions Unides el desembre de 2006, que és d’aplicació directa a totes les administracions de Catalunya, i adoptar amb aquest objectiu les mesures transitòries següents:

  1. a) Assegurar que els funcionaris al servei dels cossos esmentats amb una diversitat funcional o discapacitat emparada per l’article 1 de la dita Convenció se’ls apliquin les disposicions contingudes en l’article 27, que regula els drets laborals de les persones amb discapacitat, i vetllar perquè es facin els ajustos del lloc de treball que siguin raonables i es garanteixi a les persones afectades el respecte a llur dignitat inherent.
  2. b) Assegurar que els funcionaris al servei dels cossos esmentats que tinguin reconeguda una incapacitat laboral permanent i mantinguin les capacitats laborals siguin destinats d’una manera immediata i amb caràcter provisional a un lloc de treball adequat a llur diversitat funcional, sense que els sigui retirada la credencial i sense que pateixin cap pèrdua econòmica ni pateixin un greuge comparatiu amb relació a la resta de companys del cos.
  3. c) Promoure que les administracions competents dictin, en congruència amb l’autonomia municipal, i fins a l’entrada en vigor de la futura llei de regulació de la segona activitat per a mossos d’esquadra, policies locals, bombers, agents rurals i treballadors penitenciaris, les resolucions provisionals de canvi de lloc de treball per assignació d’una segona activitat.

Palau del Parlament, 15 de febrer de 2017

La secretària en funcions de la Comissió, Eva Granados Galiano; el president de la Comissió, Matías Alonso Ruiz”

About AILMED (590 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions dintre del cos o en altres llocs de l'administració.

2 Comments on Publicada al BOPC la Resolució 458/XI del Parlament de Catalunya, sobre la regulació de la segona activitat de mossos d’esquadra, policies locals, bombers, agents rurals i personal penitenciari

  1. Será con carácter retroactivo???

    M'agrada

  2. Gran notícia!!!
    Ara la qüestió és saber si als que ens han tret la credencial i ens han deixat de pagar el sou (i la cotització a la seguretat social) ens ho retornaran.
    Molt bona feina i gràcies per lluitar per nosaltres i els nostres drets

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: