Última hora

El dictamen de la Comissió Jurídica Assessora constata clarament la veritable finalitat de la modificació de decret de segona activitat

Us informem que per fi la Comissió Jurídica Assessora ha publicat el Dictamen 2/2023, de 12 de gener, sobre el projecte de Decret de modificació del Decret 246/2008, de 16 de desembre, de regulació de la situació administrativa especial de segona activitat en el cos de Mossos d’Esquadra, que afectarà persones amb discapacitat.

Com ja donàvem per descomptat, el dictamen és favorable al projecte de decret. Què es podia esperar si a la Comissió Jurídica Assessora tenim ni més ni menys que 3 exconsellers? Algú podia creure seriosament que s’oposarien?

A més, la Comissió Jurídica Assessora fa al dictamen una relació de tots els informes presentats al respecte per part de diferents departaments. Estava claríssim que ningú portaria la contrària, tot queda a casa.

D’entrada, sense conèixer encara el contingut del dictamen, un pot pensar que amb seguretat seria favorable, però que en definitiva s’obviaria el veritable rerefons que hi ha en aquesta modificació. I és que s’està utilitzant aquesta modificació per altres finalitats, i aquestes finalitats sembla que justifiquen tots els mitjans.

Tanmateix, un cop conegut el contingut, podem veure com sense venir al cas entra a parlar de la normativa de la Seguretat Social en relació amb la compatibilitat amb el treball de les prestacions de persones amb discapacitat.

No entenem a què ve analitzar dita compatibilitat, fins i tot amb jurisprudència. Un dictamen on surt 7 vegades la paraula pensió i 5 la paraula prestació, quan aquests conceptes no venen al cas.

Què té a veure amb el text? El text de la modificació del decret tracta de la compatibilitat amb el treball de les prestacions de persones amb discapacitat? Evidentment que no.

Per tant, la Comissió Jurídica Assessora constata clarament la veritable finalitat d’aquesta modificació, que no és la que en realitat s’està indicant. Es tracta, com ja hem dit altres vegades, d’afavorir indirectament que s’obrin expedients d’incompatibilitat de prestacions a persones amb discapacitat.

A falta d’analitzar el dictamen per veure en profunditat les seves contradiccions, hem de dir que és un informe extens, amb 38 fulls, però realment s’entra a valorar el contingut de la modificació a la pàgina 31, començant amb el preàmbul. Un cop analitzat us informarem de les nostres conclusions.

About AILMED (587 Articles)
L'Associació per la Integració Laboral - Mossos d'Esquadra amb Discapacitats (AILMED), defensa la integració laboral amb igualtat i sense discriminació dels mossos/es d'esquadra que tinguin una discapacitat sobrevinguda perquè puguin realitzar altres funcions dintre del cos o en altres llocs de l'administració.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: